joi, 17 iulie 2014

Pescarul

În portul unui sătuc mexican, un turist american se oprește și
se apropie de o bărcuță aparținând unui pescar al locului.
Se complimentă cu pescarul pentru calitatea peștelui și îl întrebă în cât timp prinsese acel pește. Pescarul răspunse: „nu mult timp!”. Turistul continuă: „Atunci, de ce nu ai rămas mai mult timp, să prinzi mai mult pește?”
Pescarul mexican îi explică că acel puțin pește era exact ceea ce el avea nevoie pentru a satisface exigențele familiei sale. Turistul întrebă din nou: „Dar cum folosiți restul timpului?” Pescarul răspunse: „Dorm până târziu, mai pescuiesc puțin, mă joc cu copii mei și mă odihnesc cu soția mea. Seara plec în sat unde mă întâlnesc cu prietenii, bem împreună ceva, cânt la chitară și tot așa… , îmi trăiesc viața din plin!”
Turistul adăugă: „Vă întrerup puțin. Știți, eu am obținut doctoratul la Harward și aș putea să dă dau câteva sfaturi folositoare pentru ca să vă îmbunătățiți viața. Înainte de toate, ar trebui să pescuiți mai mult, în fiecare zi mai mult. Peștele în plus îl veți putea vinde și cu banii adunați veți putea să vă cumpărați o barcă mai mare. O barcă mai mare înseamnă pește mai mult, iar pește mai mult înseamnă bani mai mulți, bani mai mulți înseamnă bărci mai multe… Vă veți putea permite o flotă întreagă! După aceea, în loc să vindeți peștele la bucată, veți putea negocia direct cu cei care cumpără peștele en gross, sau veți putea să înființați chiar dumneavoastră un mare depozit de pește. Apoi, veți putea pleca din acest sătuc și să vă mutați în Mexico City sau în Los Angeles, sau poate chiar în New York! De acolo veți putea conduce o întreagă industrie a peștelui!.
Pescarul întrerupse: „Dar pentru a ajunge la acest nivel, cât timp mi-ar trebui?
Turistul continuă: „20, poate 25 de ani…”.
Pescarul îl întrerupse, întrebând: și după?
Turistul continuă: „După…, și aici vine vestea cea bună, atunci când afacerile dumneavoastră se vor fi înmulțit foarte mult, vă veți putea vinde acțiunile și veți putea câștiga miliarde de dolari!”
Pescarul adăugă: „…miliarde? Și apoi?”
Turistul continuă: „Apoi, veți putea să renunțați la afaceri și veți putea merge într-un sătuc aproape de coasta mării, veți putea dormi până târziu, vă veți putea juca cu copii dumneavoastră, veți putea merge să pescuiți niște pește, vă veți putea odihni cu soția, vă veți putea petrece serile cu prietenii bând ceva, cântând la chitară și petrecându-vă viața din plin!”…..  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile trebuie să fie pertinente, la subiect si fără limbaj trivial