sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Ultima mea dorinţă - (Joseph Eötvös - 1813 – 1871, aristocrat, om politic, istoric şi scriitor maghiar)

Când într-o bună zi s-o stinge în moarte-al vieţii mele chin,
iar degetele mi-or atinge
ultima cupă de pelin,

nu-mi ridicaţi spre amintire
vreun monument împodobit -
luat-am partea-mi de mărire
numai atât cât am trăit.

Ci, de veţi trece câteodată
pe la-al odihnei mele loc,
atunci, cu inima-mpăcată,
cântaţi un cântec plin de foc.

Atâta vreau să-mi mai răsune
peste pământul ce voi fi
când, la o margine de lume,
tihnitul somn mi-l voi dormi.

Şi ştiu c-a cântecului jale
o lume-ntreagă-o potopi,
şi iarba verde de pe cale
de focul lui s-o ofili.

Când glasurile se vor stinge
şi-adânc tăcere s-o lăsa,
fierbinte-n urmă s-o prelinge
a voastră lacrimă şi-a mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile trebuie să fie pertinente, la subiect si fără limbaj trivial