joi, 18 august 2016

Ce este Sf. Liturghie

În Belgia, un inginer, director al unei făbricuțe și catolic foarte
bun, își propuse să pregătească el însuși muncitorii lui pentru solemnitatea Paștilor, ținând în timpul liber câteva conferințe religioase în manieră simplă și familiară. Mare parte a acelor muncitori erau îndoctrinați cu principiile comuniste și anticlericale; dar învățătura și amabilitatea inginerului convinseră pe toți să se spovedească și să participe la Sf. Liturghii pascale.
Însă, în seara zilei de Paști se întâmplă o adevărată nenorocire. Fiica unuia dintre muncitori murii, căzând într-o fântână. Inginerul rămase consternat; îi era teamă că muncitorul, convertit de puțină vreme, va veni și-i va spune:
-        Vedeți ce am câștigat devenind un creștin bun! Aceasta este răsplata pe care mi-a dat-o Dumnezeu pentru că m-am împărtășit de Paști! De aceea făcea tot posibilul să-l evite.
Dar se prezentă muncitorul în persoană, cu chipul trist, dar nu cătrănit. Inginerul alergă spre el și-l îmbrățișă. Cei doi rămaseră multă vreme în tăcere. Muncitorul rupse tăcerea și spuse:
-        Ah, domnule inginer, durerea primită este mai mare decât orice cuvânt. Ce gol mi-a rămas în inimă! Văduv, nu mai aveam decât pe această fiică: era bucuria mea, mângâierea mea, gloria mea; nu trăiam decât pentru ea... Am fost ispitit să disper, să o urmez în mormânt printr-un act nebunesc... Însă mi-am amintit ceea ce ne-ați spus dumneavoastră: Căutați mângâierea în toate durerile voastre, la picioarele altarului. A, intrat în biserică și se celebra Sf. Liturghie. Preotul, aplecat, recita cuvintele consacrării, într-o tăcere profundă. Apoi s-a îngenuncheat. A ridicat Ostia, și a ținut-o așa câteva secunde...
Atunci mi-am amintit de cuvintele din Evanghelie pe care dumneavoastră ni l-e citiserăți: „Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea încât l-a dat pe Fiul său Unul Născut...”
Dumnezeu e Tată și m-i l-a dat pe Fiul său. Și eu sunt tată, și îi dau pe fiica mea în schimb. Dar pentru dar, iubire pentru iubire, generozitate pentru generozitate.
Pronunțate aceste cuvinte, m-am simțit mângâiat și m-i s-a părut că am văzut-o pe fiica mea surăzându-mi din Paradis și spunându-mi: Tăticule, sunt mulțumită de tine!
Acest muncitor înțelesese bine ce este Sf. Liturghie.

Traducere: Pr. Pătrașcu Damian

Din «L'Amanuense della SS. Trinità», 1947, Torino, p. 288

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile trebuie să fie pertinente, la subiect si fără limbaj trivial